Fokusing

FOKUSING

 

TELO v fokusingu (Gene Gendlin, ustanovitelj Fokusinga):

 

»Telo, kot ga lahko fizično občutite, je pravzaprav del velikanskega sistema »tukaj in drugih prostorov«, »sedaj in drugih časov«, »samega sebe in drugih ljudi« – v resnici celotnega vesolja. Ta občutek, da ste telesno živi, v ogromnem sistemu, je telo, kot ga čutite od znotraj.«

 

FOKUSING JE MOGOČEN PROCES ZA OSEBNO PREOBRAZBO

 

Je čuječna in na telo usmerjena veščina samozavedanja, ki omogoča osebnostno rast in zdravljenje. Je preprost, a hkrati kompleksen način pozornosti na občutenja (zaznave), ki jih telo nosi o določenem življenjskem položaju. Ta način pozornosti je brez kakršnekoli sodbe: dobro /slabo, prav /narobe,…

Fokusing je naravna, prirojena veščina, saj se ljudje rodimo s sposobnostjo, da vemo, kako se počutimo znotraj sebe od trenutka do trenutka. Skozi sodoben način življenja se zaupanje v modrost telesa sčasoma izgubi. Zato je pomembno, da se veščine globokega poslušanja znotraj sebe ponovno naučimo.

 

FOKUSING JE IZŠEL IZ RAZISKAV V PSIHOTERAPIJI

 

V zgodnjih 60. letih je dr. Eugene Gendlin, profesor na Univerzi v Chicagu začel raziskovati vprašanje, zakaj psihoterapija nekaterim koristi, medtem ko drugim ne.

S sodelavci je prišel do spoznanj, da uspešnost psihoterapije ni določena s terapevtovo tehniko, teoretično usmeritvijo ali z naravo uporabnikovega problema.

 

Odkrili so, da se uspeh skriva v  tem, kaj klient naredi znotraj sebe, kar se je kazalo na naslednje načine:

  • Klienti so upočasnili svojo pripoved, kot da bi iskali, kako še lahko ubesedijo tisto, kar so v določenem trenutku čutili.
  • Klienti so preverjali skladnost svojih besed s tem, kar so doživljali v svojem telesu; za to zaznavanje so si vzeli čas.
  • Klienti so preizkusili več besed, dokler niso našli tistih, ki so se v celoti prilegale temu, kar so občutili. S tem so omogočili porajanje svežega izkušanja in novih perspektiv.

 

Manj uspešni klienti pa so:

  • pogosto skozi vso terapevtsko uro ostajali na ubesedovanju »iz glave«;
  • znova in znova izražali čustva, vendar se ob tem niso nikoli upočasnili, da bi zaznavali, kaj je pod tem izražanjem čustev in kaj novega vznikne v tem trenutku;
  • bili nezmožni sprememb v svojih težavnih položajih. Vsa količina analize, misli in solz jim ni zadostovala, da bi se pomaknili naprej.

 

Te ugotovitve so vodile do velikega števila raziskav v zadnjih petdesetih letih in do natančnega razumevanja, kako priti do tega t.i. notranjega stika in kako spoznati  ključne notranje premike, s katerimi  posameznik uporabi telesu lastne sile in se tako iz zastoja pomakne naprej v življenje.

 

Fokusing ponuja prijazen način za:

  • Osvobajanje ujetosti v vzorcih
  • Mehčanje notranjega kritika
  • Varno predelavo travme

 

Kako poteka in zakaj deluje?

S posvečanjem te posebne pozornosti sebi lahko zaznavate celostnost tega, kar čutite o nekem položaju ali težavi v svojem življenju.  Razlikuje se od preprostega čustvovanja ali tega, da ste v stiku z lastnimi čutenji. Namesto uporabe svojega razuma za analiziranje zakaj se počutite tako, kot se, se vam Fokusing pomaga premakniti v globlje razumevanje vašega položaja, in sicer z občutenjem / zaznavanjem kako določeno vprašanje biva v vašem telesu. Ko postanete najboljši poslušalec samega sebe, pridobite dostop do modrosti svojega telesa in uma v obliki »felt sense« (občutene zaznave), ki vas vodi do tega, kar je resnično za vas.

Fizično telo se odzove s pomiritvijo ali sprostitvijo napetosti, ko zazna »pravilnost« tega, kar pride iz občutenja.

 

To sproščanje napetosti nam pove, da smo prišli v stik z globljo ravnijo zavedanja in da smo na pravi poti. Naša desna in leva možganska polovica se povežeta in uravnotežita, kar doživljamo kot občutek miru, stabilnosti in sreče.

 

V fokusingu dovolimo, da naša prava narava zaživi v realnosti. S pomočjo fokusinga lahko začnemo zares živeti sebe in svojo pristnost. Praktično začnemo razločevati med ljubeznijo do sebe in samoljubjem.

 

Tvoj sem. Ne daj me meni nazaj. (Rumi)

 

SEANSE FOKUSINGA IN IZOBRAŽEVANJA IZ FOKUSINGA ZA VSAKOGAR

 

Individualne seanse: vsak lahko izkusi Fokusing, kot globoko notranje delo na vodenih individualnih seansah; pri tem ni potrebno, da je v terapevtskem procesu.

Samostojno »fokusiranje«: vsak se lahko izuri za uporabo Fokusinga za svoje lastno notranje delo, in sicer samostojno ali v »Fokusing partnerstvu«.

Fokusing za strokovnjake: strokovnjaki, ki delajo z ljudmi (psihoterapevti, zdravstveni delavci, socialni delavci, pedagogi,…) se lahko usposobijo za uporabo Fokusinga pri svojem delu, saj je Fokusing mogočno orodje, usmerjeno na telo, in tako so strokovnjaki pri svojem delu še bolj učinkoviti.

 

Več o programu usposabljanja: PROGRAM USPOSABLJANJA